sobota 20. srpna 2016

Literární zajímavost č. 4


Paulo Coelho je jeden z nejznámějších autorů 20. století. Napsal mimo jiné Alchymistu, který je například součástí seznamů maturitní četby. Patří k jednom z mých oblíbených autorů minulého století a mám ráda zejména jeho citáty. Zde pár příkladů :)

„Taková je skutečná zkušenost se svobodou: mít to nejdůležitější na světě, aniž by mi to patřilo.“

„Už jen žít deset minut denně v souladu se svým snem představuje pokrok.“

„V určité chvíli své existence ztratíme vládu nad svým životem, a ten pak podléhá osudu. To je největší lež na světě.“


Neměl úplně lehký život, ale rozhodně ne nudný. Jako katolík vykonal pouť do Santiaga de Compostela dlouhou 500 mil. Na přání rodičů se zapsal na právnickou fakultu. Poté ze školy po roce odešel a žil jako hippie - zkoušel drogy, zajímal se o magii, cestoval po světě. Stále ještě žije (je mu 68 let) a dále píše knihy. Poslední vyšla u nás v roce 2014.


4 komentáře:

  1. Super zajímavosti :) Knížky od Coelha mám moc ráda (nejvíc Veronika se rozhodla zemřít), ale je pravda, že jsem si nikdy žádné informace o něm nehledala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji moc za komentář, udělal mi radost :). Coelho je úžasný spisovatel a má i docela zajímavý život :). Já od něj mám nejraději právě Alchymistu (taková pohádka k zamyšlení) :)

    OdpovědětVymazat
  3. Od tohto autora som nečítala ešte nič, ale počula som o ňom. Mala by som si veru nejaké jeho dielo prečítať. :)

    Pozývam ťa na súťaž o knižku. :)
    http://my-wonderful-world-of-crazily-books.blogspot.sk/2016/08/ruda-kralovna-victoria-aveyard-recenzia.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za pozvání, určitě se zúčastním :). Určitě si něco přečti, pokud máš ráda knihy k zamyšlení :).

      Vymazat