pátek 5. srpna 2016

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel



Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel. Velmi známá kniha, velmi známého švédského autora. Konečně jsem se i já odhodlala si ji přečíst. Dlouho jsem to odkládala, protože humoristická literatura mi není až tak blízká, ale nakonec jsem se ji rozhodla otevřít a začíst se do ní.

První co mě zaujalo, byl ten jiný druh humoru, kteří mají švédové. Myslím, že se to občas hodně podobá černému humoru, který samozřejmě nevyhovuje úplně každému. Oceňuji autora za to, že vzpomínky z Alanova předchozího života jasně odděloval kapitolami od toho současného, což hodně autorů nedělá. Na druhou stranu tam však stejně zapojoval kapitoly jiných lidí, které občas tak trochu zvláštně navazovali na ty současné Alanovi, což mohlo být trochu matoucí.

Samozřejmě je to velmi vtipná kniha a ani já jsem se nemohla nesmát nahlas. Řekla bych ale, že ji nemůže číst úplně každý. Ačkoli sám stoletý stařík Alan o politické žvásty nejeví nejmenší zájem, kniha je jich plná i když svým vtipným způsobem. U kapitol, kde se Alan v minulosti setkával s politickými vůdci, jsem se většinou spíše nudila a byla jsem ráda, když jsem je dokázala "přelouskat" jelikož o politiku jevím zájem asi stejný, jako stoletý stařík.

Jonase však oceňuji za nápad a uznávám, že jeho kniha je nacpaná švédským humorem, od začátku až do konce.


Hodnocení: 🌟🌟🌟

Žádné komentáře:

Okomentovat