pátek 5. srpna 2016

Než jsem tě poznala


Dlouho jsem odolávala vrhnout se na nějakou klasickou "romarťárnu" a zejména od Jojo Moyesové, protože je to jedna z nejslavnějších spisovatelek romantického žánru a já jsem spíše milovnice fantasy. Nakonec jsem si ji jednou objednala z Megaknih a naprosto toho nelituji.

Anotace: Louisa Clarková žije mimořádně obyčejným životem. Má ráda svou práci v bistru, dlouholetého přítele a svět končící s hranicemi rodného maloměsta. Svůj život by za nic nevyměnila. Když však bistro zavřou, Louisa měnit musí, a tak přijme neobvyklou nabídku. Svět Willa Traynora naopak žádné hranice nemá. Je plný adrenalinu, velkých obchodů i peněz, je to svět možností bez omezení. Will svůj život miluje. Když ho však nehoda upoutá na kolečkové křeslo, ví, že už ho nebude moci žít jako doposud. Jen těžko si lez představit nesourodější dvojici než náladového a cynického Willa a optimistickou a upovídanou Louisu. Přesto je osud svede dohromady. Willova matka totiž Louisu najme na šest měsíců jako ošetřovatelku a bývalá servírka se pomalu začíná zaučovat novému řemeslu, aniž by tušila, že na tom, zda uspěje, bude zanedlouho záviset Willův život.

Přesto, že "romanťárny" obvykle nejsou úplně můj šálek kávy, tahle kniha mě naprosto uchvátila! V hlavní hrdince Louise jsem se naprosto našla a už jen to mě donutilo knihu téměř neodložit z ruky. Willa Traynora nejdříve nesnášíte, ale pak si ho zamilujete a jeho neodmyslitelný cynismus vůči všemu knihu skvěle oživuje.

Kniha je chytlavá v podstatě už od začátku, i když autorka popisuje dosavadní život hlavní hrdinky, což se obvykle povede jen málokterému autorovi. A opět jsem v knize našla několik citátů, které mě zaujaly.

Jestli se bojíš, že mám snad nějaký zákeřný plány, jak tě svedu, vždycky mi můžeš odpojit baterii.
-Will Traynor (Než jsem tě poznala)

Nemůžu s tebou být, protože nemůžu... Nemůžu s tebou být, kdo bych s tebou být chtěl. A to znamená, že by mi to jenom... připomínalo, kdo nejsem.
- Will Traynor (Než jsem tě poznala)

Je to také jedna z mála knih, u kterých jsem opravdu brečela. V knihách mě smutné okamžiky obvykle nechávají chladnou a většinou je nějak extra neprožívám, ale u téhle knihy jsem poslední kapitolu probrečela téměř celou. Jen mi trochu vadilo to neustálé přecházení ze vzpomínek do současnosti, které byli občas matoucí, ale jinak vážně skvělá kniha a přidávám to rozhodně na svůj seznam oblíbených knih. Určitě ji doporučuji všem romantikům a nejen jim. :)


Hodnocení: 🌟🌟🌟🌟🌟

Žádné komentáře:

Okomentovat