středa 27. dubna 2022


Tahle kniha mě docela zajímavě překvapila. Obal vás určitě hned na první pohled zaujme a když si na její zadní straně přečtete obsah, možná budete reagovat jako já. Tak proč ne? Třeba si ji přečtu a dá mi něco zajímavého do života, něco o čem zase můžu chvíli přemýšlet.

Měla bych vás však varovat, že pokud máte raději oddychové knihy, nad kterými se nemusí moc přemýšlet, kde si jen tak plynete dějem a nebo se radši ponoříte do nějakého smyšleného romantického či jiného příběhu, pak vás zklamu a tato kniha rozhodně není pro vás. Nad touto knihou musíte přemýšlet. A to hodně.

Rozhodně se však dozvíte pár zajímavých poznatků. Ne, nejste jediní kdo se někdy ocitl na dně, ať už po fyzické nebo psychické stránce. Dozvíte se o spoustě lidech, kteří byli někdy na dně, ale dokázali z toho vlastně udělat svoji výhodu. Každá zkušenost vám dá nějaký poznatek do života a je jedno jestli šlo o dobrou nebo špatnou zkušenost.

Autor knihy se vám snaží předat ty nejlepší poznatky, které během svého zajímavého života získal. Nejprve jsem se docela bála, že vzhledem k tématu bude kniha hodně nezáživná. Ale jak už jsem řekla, musíte nad knihou přemýšlet trochu v hlubších souvislostech a myslím že všechny poznatky z ní se dají použít na jakýkoliv cíl v životě. Nemusíte chtít dosáhnout povýšení nebo hned začít podnikat. Stačí využít např. pravidlo jednoho procenta a může se vám určitě zlepšit život. Některé poznatky jsem využila a sama se cítím v běžném životě mnohem lépe. Pravidlo jednoho procenta znamená, že byste se měli každý den snažit alespoň o to jedno procento zlepšit v jakékoliv činnosti, která vás naplňuje.

A o tom je tahle kniha. Snaží se vás postrčit k tomu správnému cíli a snaží se vás přesvědčit, že nikdy nemůže být hůře dokud si to sami nepřipustíte. A autor má naprostou pravdu. Je důležité dělat hlavně to co vás skutečně naplňuje a ne to, co si přejí nebo dělají ostatní. Nemusíte být milionář, když nevíte co byste si vlastně za ty peníze koupili. Nemusíte být ředitel významné firmy, když vás nebaví vést lidi. Nemusíte být herec, když se nerad předvádíte. Nemusíte dělat to co je zrovna v módě, jen protože to dělá někdo jiný. Ten kdo to dělá, z toho má třeba taky radost a je rád, že je v životě spokojený.

Jediné co mi na knize občas vadilo je, že vás autor knihy zahltí spoustou jmen zajímavých lidí. Tuhle píše o člověku který se stal skvělým pokerovým hráčem, protože měl předtím zkušenosti z jiné hry nebo jiného oboru a ihned na to zase začne psát o velmistru bojových umění. Upřímně se v tom člověk občas trochu ztrácí. Je fakt, že těch informací je občas najednou trochu hodně a přišlo mi, že občas jsem se díky tomu i trochu ztrácela v souvislostech. Přišlo mi také, že je to hodně zaměřené na lidi, kteří chtějí začít podnikat či investovat, což mě trochu mrzelo. Autor mohl dát větší prostor myšlenkám, které neobsahovali aspoň jednou v kapitole žádnou zmínku o investicích nebo podnikání…

Dávám proto knize 4 hvězdičky z pěti. Myslím, že vás určitě může bavit, ale nesmíte se rozhodně zaměřovat jen na hlavní myšlenku, která celou knihu provází. 

A víte kdo mi tuhle knížku "podstrčil"? Skvělý internetový  e-shop, kde seženete skoro každou knihu na kterou si vzpomenete. A dokonce mají více než jen to, já se přiznám, že jsem si tam nedávno objednávala i paměťovou kartu do fotoaparátu za skvělou cenu. Tak koukněte na jejich stránky a třeba taky najdete něco, co zrovna potřebujete :-)
Hodnocení: ⭐⭐⭐⭐



Žádné komentáře:

Okomentovat