pátek 5. srpna 2016

Svět knihy 2016

Můj Svět knihy 2016

Ahoj knihomolové! :)
Tak jsem se včera naštěstí v pořádku vrátila ze své první návštěvy veletrhu Svět knihy. Bohužel mám jen 2 fotky, přičemž jsou téměř nepoužitelné, protože:
za prvé jsem fotit nestíhala, nemůžu přeci nechat tolik krásňoučkých knih čekat :)
za druhé se ani fotit nedalo, protože tam bylo ohromné množství lidí, kteří se nacpali ke všem možným stánkům, takže jste občas sotva viděli na knihy, natož aby se dalo fotit
za třetí, měla jsem prostě jiné starosti, protože jak všichni z vás určitě ví, první návštěva na veletrhu je prostě první návštěva na veletrhu a to máte úplně jiné myšlenky než na focení.


Nejprve bych chtěla poděkovat projektu Rosteme s knihou, díky kterému jsem se na veletrh vůbec dostala. Jelikož jsem se účastnila jejich literární soutěže o příběh na téma: Město jako literární kulisa a umístila jsem se, pozvali mě na slavnostní vyhlášení a poslali mi 2 "čestné vstupenky".
Neuvěřitelné je, že se umístila i moje kamarádka ze stejné školy, aniž bychom navzájem věděly, že jsme to tam obě posílaly, a tak jsme jely spolu a vzaly jsme ještě jejího přítele (on se umístil loni, a tak věděl kde je výstaviště - mohly bychom tam také jinak pátrat nějakou chvíli) a jednu kamarádku, která má také ráda knihy. Tak jsem měla naštěstí doprovod, který umí jezdit metrem, protože já metrem jela asi po druhé v životě (poprvé to bylo někdy když mi bylo možná tak 8-10), takže jsem se neztratila, protože můj orientační smysl je jaksi na bodu mrazu (ne-li pod nulou :D).
Ale zpět k veletrhu. Když jsem tam přijela, málem mě klepla pepka z toho množství lidiček, kteří čekali před výstavištěm. Do výstaviště jsme se ale dostali brzy, takže nás mohla jeho velikost udivit hned po příjezdu.

Nejprve jsme šli na vyhlášení výsledků soutěže Město jako literární kulisa, které moderoval Lukáš Hejlík (Jáchym z Ordinace - velmi ošklivé důkazní foto najdete níže) a paní Věra Holá, kteří spolu četli vítězné tři příběhy ve všech kategoriích (první kategorie-1. stupeň ZŠ, druhá- druhý stupeň ZŠ a třetí ve které jsem se účastnila já a kamarádka - kategorie SŠ). Získala první místo, což jí ohromně přeji a já neuvěřitelné druhé místo. Ovšem abych řekla pravdu, jsem radši, že jsem byla až druhá, jelikož moje ceny se mi líbily mnohem více (kamarádka za 1. místo vyhrála takový reproduktor na přehrávání audio knih, což bych nevyužila, jelikož audio knihy moc neposlouchám, čtu si je radši sama a já za druhé místo vyhrála 4 knihy- o nich blíže až později) a můj příběh četl Lukáš Hejlík což se mi moc nelíbilo, protože jsem náročný člověk a málokdy se mi od někoho líbí, jak čte :P.



Po vyhlášení už jsme se tak nějak rozutekli, ale samozřejmě jsme nemohli chybět na autogramiádě Glukhovského, který vypadá sympaticky i když jsme si příliš "nepokecali", Rusky totiž neumím a on zase očividně ne Česky :D. Pak už jsme už jen nakupovali knihy, až jsme toho měli plné nožky i ručky a vyrazili jsme zpět na dvou a čtvrt hodinovou (+cca 30 minut metrem) cestu zpět.

Veletrh je úžasný zážitek a silně uvažuji, že pojedu příště znovu. Doufám, že se vám článek líbil. O všech mých 12 knižních přírůstcích napíšu další článek co nejdříve, takže se máte na co těšit.

Žádné komentáře:

Okomentovat