pátek 5. srpna 2016

Nákup online a knihkupectví

Nejdříve bych chtěla poděkovat všem, kteří odpověděli na můj dotazník :).

Nakupování online vyhrálo nad knihkupectvím, jen o 10%. Padesát pět procent z vás hlasovalo pro preferování nákupu online. Z toho vyplývá, že knihkupectví ještě stále nejsou úplně k ničemu a lidé do nich rádi chodí, pokud si potřebují knihu tzv. "osahat a očichat". Většina hlasovala pro to, že lepší pocit z nakupování knih mají v obyčejném knihkupectví, než při nákupu online.
Nákup online se oproti tomu preferuje především kvůli ceně knih. Zejména e-knihy vyjdou o mnoho levněji než ty papírové a navíc i tištěné knihy se dají sehnat na e-shopech až o polovinu (někdy i víc) levněji. Na tom se shodla naprostá většina.

Dovolím si zde zveřejnit i některé anonymní odpovědi na toto téma.

  • V knihkupectví je totiž úplně jiná atmosféra, proto jsem ho preferovala vždycky. Potom jsem v jednom z nich, malinkém, pracovala a teď, i když jsem s miminkem doma, tak jsem tam stejně pořád :) Nechci, aby kamenná knihkupectví zanikla :)
  • Raději bych nakupovala knihy v kamenném knihkupectví, má to své kouzlo, ale ceny jsou tak neskutečně rozdílné, že se mi to nevyplatí! (někdy kupuji i 20 knih měsíčně a rozdíl v ceně je pak řádově v stovkách až tisících)
  • Jedná se jak o jaké knihkupectví. V síti Levné knihy chodím rozhodně raději na prodejnu, ale například v knihkupectvích Kanzesberger jsou knihy na prodejně i o 25% dražší než při nákupu přes internet. A pak jsou tu Megaknihy. Ty jsou nejvýhodnější.
  • Mám ráda, když si v knihkupectví mohu knihou polistovat, přečíst si anotaci nebo prvních pár řádků, "osahat" si ji. Online nakupuju knihy také, ale méně, většinou takové knihy, které třeba potřebuju do školy nebo je nemůžu sehnat jinde.
Mimochodem jedna odpověď mě velmi zaujala. Jediné co obsahovala, bylo prosté: knedlíček.
Takže závěr je, že rádi chodíme kupovat knihy přímo do knihkupectví prostě kvůli tomu skvělému pocitu, všude kolem je spoustu knih a jak všichni víme, tak krásně voní...


...ale levnější knihy jsou levnější knihy. Myslím si však, že díky všem zapáleným knihomolům, kteří prostě potřebují prostředí knihkupectví, zatím nehrozí jejich zánik.

Žádné komentáře:

Okomentovat