úterý 18. června 2019

Nenechám tě odejít


Tuto recenzní knihu mi věnovalo internetové knihkupectví megaknihy.cz. Určitě ho všichni znáte, najdete tu vážně obrovský výběr knih za nejlepší ceny. Tímto jim, i nakladatelství Ocelot, se kterými megaknihy spolupracují velmi děkuji :).

Nenechám tě odejít, je thriller, který je ale dost postavený na vztazích. Řekla bych, že autorka jejím prostřednictvím chtěla také trochu upozornit na celkem ošemetné téma a ukázat, kam až může dojít domácí násilí. Od začátku do konce útočí zejména na vaši psychiku, snaží se vás zmást i napnout, což působí příjemně napínavě. Rozhodně se nebudete nudit, protože když už si myslíte, že bude klid, přijde další zvrat. Ačkoli některé věci jsou trochu předvídatelné, závěr je dokonalý a určitě se při jeho čtení trochu zapotíte napětím (obzvláště v těch vedrech, co poslední dobou neustávají).

Hlavní postava je uvěřitelná. Všechny pocity Lindsey vnímáte s ní, ať už je to strach, radost či jiné emoce. Působí opravdu jako osudem pokořená oběť bývalého násilnického manžela. Její počínání v celé knize je logické, takže nemáte pocit, že by bylo něco přehnané. Nedělá ze sebe hrdinku, která přežila všechno možné, jen se prostě snaží zachránit sebe i svou dceru. Po celou dobu prostě působí tak, jak byste si hlavní hrdinku v tomto příběhu přesně představovali. Za tuhle postavu musím autorku rozhodně pochválit.

Co mi trochu vadilo, byla spíše její dcera. Samozřejmě , že puberťáci se asi těžko odhadují, ale po celý děj na mě působila trochu přiškrceně. Připadalo mi, jakoby po celou knihu nedostala pořádně místo k nějakému rozvoji. Neustále měnila názory, což je sice pochopitelné, ale v jejím případě mi to k ní prostě nějak nesedělo. Ze začátku se zdála nevýrazná a ačkoli v podstatě hýbala velkou částí děje, přišlo mi, jako kdyby nevýrazná zůstala. Části knihy z jejího pohledu mě tedy moc nezaujaly, ale myslím, že to není nic nepřekonatelného. Mně prostě jen nesedla jako postava. Také mě trochu mrzelo, že více prostoru nedostal Andrew. Objevoval se tam více jen v kapitolách o minulosti, ale bylo by zajímavé, kdyby dostal trochu větší prostor i v současnosti. V podstatě to ale zas tak na škodu nebylo, protože vás alespoň autorka zaměstná, než dojde ke skutečnému vyvrcholení a donutí vás přemýšlet nad úplně jinými okolnostmi. Líbí se mi, že se ze začátku autorka v některých kapitolách vrací v minulosti, takže lépe pochopíte, co se vlastně tenkrát odehrálo.

Celkově bych knihu určitě doporučila všem čtenářům nejen thrillerů, protože jak už jsem řekla, kniha je hodně zaměřená i na vztahy a emoce. Musím jen něco vytknout nakladatelství. Našla jsem v knize celkem dost korekturních chyb, které trochu vyruší od děje. Jinak je ale kniha skvělá, včetně nádherné obálky a příjemně postavených odstavců, které se dobře čtou.

Hodnocení
⭐⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat