pátek 24. března 2017

Lovec králíků


Za tento recenzní výtisk děkuji knihkupectví megaknihy.cz. Abych pravdu řekla, nikdy dřív jsem knihy od Larse Keplera nečetla, takže nemám s čím porovnávat, ale musím říct, že nechápu, jak jsem bez toho mohla žít!

Lovec králíků od nakladatelství HOST mě zaujal nejen svým vzhledem, ale také zajímavou anotací, a tak jsem byla na knihu hodně zvědavá a měla jsem velká očekávání. Popravdě jsem se i trochu bála, že budu z knihy navzdory počátečnímu nadšení zklamaná. To se naštěstí nekonalo a já můžu s klidem říct, že mě kniha naopak příjemně překvapila. Určitě si od této autorské dvojice, píšící pod jménem Lars Kepler přečtu i další knihy. Navíc po epilogu na konci knihy se stejně nemůžete netěšit na další dílo.

Kniha má poměrně rychlý rozjezd, který mě upoutal hned od začátku knihy, a já ji nemohla takřka odložit. Ačkoli se v knize objevuje spoustu postav, není vůbec těžké je od sebe rozeznat. Ihned po přečtení pár řádků poznáte, o koho se jedná, stejně tak jako jsou vám záhy vysvětleny i dějové souvislosti a žádná postava v knize není vyloženě "zbytečná". Během celého vyšetřování nemáte moc příležitostí se začít nudit, protože se téměř bez přestání něco děje. Vyhovovalo mi taky, že popisy osob i míst nejsou příliš zdlouhavé a nezaměstnávají vás tak zbytečnými detaily. Líbilo se mi, že autoři napsali pár kapitol jak z pohledu vraha (aniž by mi příliš ulehčili jeho odhalení), tak z pohledu oběti i vyšetřovatelů. Máte tak možnost si představit děj komplexně ze všech úhlů.

Jediné co mi trochu vadilo a co jsem trochu nepochopila, byl překlad knihy. To, že není přeložená dětská říkačka, která by se v češtině absolutně nerýmovala, mi nevadí, ale zde se objevilo nepřeložených i pár vět. Např. když jeden muž zvedl telefon, uslyšel básničku o králících a odpověděl anglicky, že si nejspíš někdo spletl číslo. Chápu, že to tak může vyznít více autenticky a v dnešní době by to nemělo dělat větší problém, ale pokud beru v potaz čtenáře, kteří neumějí anglicky, tak mi to moc vhodné nepřijde. Naštěstí to bylo jen pár vět, takže to můj celkově kladný názor na knihu příliš neovlivnilo a určitě knihu doporučuji všem milovníkům detektivek a thrillerů.

Nakonec recenze přikládám ještě takový svůj návrh na to, jak by mohla vypadat "zabijácká" básnička v češtině :).

"Deset malých králíčků, oděných v bílém fraku,
zkoušelo do nebe doletět, na papírovém draku.
Provázek se utrhl, náhle všichni padali,
a tak se místo do nebe, do pekla dostali.
Devět malých králíčků..."


Hodnocení: 🌟🌟🌟🌟🌟 

Recenzní výtisk od knihkupectví megaknihy.cz




Žádné komentáře:

Okomentovat