pátek 17. ledna 2020

Umělecké projekty pro malé kutily



Tentokrát tu máme recenzi na knihu trochu jiného rázu a sice knihu o tvoření. Jmenuje se Umělecké projekty pro malé kutily a je od nakladatelství Ocelot.

Kniha vás určitě zaujme zajímavým designem. Na obálce můžete vidět hned několik výtvorů, na které v ní najdete návod. Například kytičku s létajícími draky, hravý puclíkový polštářek nebo pěkně ozdobenou krabičku.
Na první pohled, se vám výtvory budou zdát zajímavé a lákavé. Všechno je v podstatě z recyklovaných materiálů, což se mi opravdu líbí. Budete potřebovat například staré skleničky od potravin nebo třeba staré stužky, kusy látky a podobně, ale také dřevěné krabičky, či jiné věci, které si chcete nově ozdobit.

Bohužel v tomto případě musím říct, že ačkoli jsem knihu procházela opravdu důkladně, zalíbilo se mi opravdu jen velmi málo věcí. Úžasné bylo tvoření zajímavých balicích papírů, jmenovek atp., které se teď před Vánoci opravdu hodilo a vyzkoušeli jsme si to s bráchou, kterého je opravdu těžké nějak zabavit. Také se mi hodně zalíbilo využití klasické tiskárny se skenerem k uměleckým účelům, musím přiznat, že samotnou by mě to asi nenapadlo. Dokážete s ní udělat například zajímavý krajkový vzor na barevném papíře. Líbily se mi i krabičky na „tajnosti“. Z obyčejné plechovky s víčkem lze vytvořit krásný doplněk do bytu či dětského pokojíčku.
K velké škodě knihy, mi některé „projekty“ připadali pro malé děti příliš složité. K valné většině budou děti potřebovat pomoc někoho většího. V knize je totiž dost věcí, které vyžadují například šití, složitější stříhání nůžkami a podobně. Není tudíž úplně tak pro malé kutily, jak název knihy slibuje. Navíc i spoustu materiálů nemáte běžně doma. Například vyšívací kruh, kraftový papír nebo třeba zažehlovací výztuhu a bohužel ani ten šicí stroj doma nemám, takže mé možnosti co vyzkoušet byli opravdu omezené. Spoustu věcí se určitě dá koupit v nějakém obchodě zaměřeném na tvoření, v galanterii, papírnictví a tak podobně, přijde mi pak ale zbytečné to recyklování starých věcí. Nač recyklovat staré věci s použitím něčeho nového, co musíme za tím účelem koupit?

Na druhou stranu si myslím, že autorka zamýšlela ukázat dětem něco nového. Tvoření, jako šití, které už často znají jenom naše babičky. Mrzí mě jen, že kniha už podle názvu i svého vzhledu slibuje úplně něco jiného, než její obsah. Podle mě patří bohužel do ruky jen opravdu šikovným dětem a rodičům…

Knihu poskytlo knihkupectví megaknihy. Nejlepší e-shop, kde naleznete téměř všechny knihy, za ty nejlepší ceny.

Koupit knihu můžete zde: https://www.megaknihy.cz/romany-povidky-novely/415323-umelecke-projekty-pro-male-kutily.html
Hodnocení: ⭐⭐⭐

Žádné komentáře:

Okomentovat